Makaleler

FDA İşletme Denetimleri...

Denetimde iletişim ve davranış modelleri...

FDA tarafından hazırlanan; uluslararası işletme denetçileri için teknik ve sosyal davranış rehberinden bazı uyarıları sizler için derledim.

Bu uyarıları da dikkate alarak denetim sırasında karşı tarafı anlamanıza yardımcı olacağını düşünüyorum.
.....



Bir denetçinin faaliyetleri her zaman dürüstlük, diplomasi, incelik ve ikna edicilikle yürütülmelidir.

İşletmeden onay almadan işletme denetim tarihini kesinleştirmeyin.

İşletme yönetimi ve çalışanlarıyla gereksiz sohbetler gerçekleştirmeyin. Amerikan mizahını anlamalarını bekleyemezsiniz.

Denetim sırasında nezaketten ödün vermeyin.

Dini, etnik ve ideolojik konulara girmeyin.

Denetçi; herhangi bir belgeyi imzalamadan önce dikkatli ve sağduyulu davranmalıdır. Herhangi bir belgeyi imzalamayı reddederken incelik ve diplomasi kullanmalısınız.

Eksiklikleri; sözlü olarak değil yazılı olarak bildirin.

ABD ye ihraç edilmeyen ürünler ile ilgili sakıncalı koşulları denetimin ilgi alanında değildir.

Denetim tamamlandıktan sonra, denetim bulgularını görüşmek üzere mümkün olan en üst düzey yönetim yetkilisi(leri) ile görüşmelisiniz.

Yönetimle görüşme sırasında açık sözlü, nazik ve duyarlı olun.

Tüm gözlemleri tartışın ve bunların önemini açıklayın.

Araştırmacılar/analistler, yönetime firmalarının onaylanıp onaylanmadığını söyleme yetkisine sahip değildir. Ancak, yapılan gözlemlerin önemiyle ilgili tartışmalar denetim sırasında devam etmelidir, böylece yönetimle kapanış görüşmesinde sürpriz olmaz. Firmaya bunların sizin bulgularınız olduğunu ve nihai karar için Merkez tarafından daha fazla değerlendirileceğini bildirin.

Tutum veya eylemlerinizde baskıcı veya keyfi olmayın. Yönetim farklı bir görüş dile getirirse tartışmayın.

Görüşlerinizi, sonuçları bildirmeyin veya koşulları "İhlal Edici" olarak nitelendirmeyin.

Belge taleplerinize olumsuz cevap verildiğinde ısrar etmeyin ve tutanaklara geçirin.

Firmaya tavsiyelerde bulunurken, nasıl yapılması gerektiğiyle değil, neyin yapılması gerektiğiyle ilgilenin.

Başka bir firma veya uygulamaları hakkında gönüllü olarak bilgi vermeyin. Yönetimin rakipler veya rakiplerin süreçleri hakkında rastgele keşif sorularına veya açıklamalarına yanıt vermeyin. Bu sayede ayrıcalıklı veya gizli olabilecek bilgileri gönüllü olarak veya bilmeden ifşa etmekten kaçınabilirsiniz.